Seda diyor ki:
“Savaş karşıtı bir fotoğrafçı kurbanların yanındadır”
İnsanların gazete okurken ya da haber bültenlerini izlerken kayıtsız kaldıkları, bazen görmezden geldikleri yerde olmak, kanı belgelemek..
Biz güvenli evlerimizde, rahat koltuklarımızda, çaylarımızı yudumlarken 'bu adamın derdi ne?' diye düşünüyorum. 'Evet, biri gitmeliydi ve yapmalıydı.' diyorum sonra.. Açlığın, korkunun, telaşın, yalnızlığın, kaybedişin, çaresizliğin net kareleri çoğu zaman siyah-beyaz ve çoğunlukla içinde iki-üç figür yer alıyor.
Savaşı şık tepsiler içinde sunmadığını görüyorum, gökyüzü, silah, çocuklar, karanlık olması gerektiği gibi, hiçbir şey eğreti durmuyor. Acı olduğu yerde ve ayakta..
Sorulacak çok soru vardı ve John Paul Caponigro ile yaptığı söyleşide bir çoğuna yanıt buldum.
Söyleşi
Galerisinde fotoğrafların altına tarih, yer ve olay belirtmesi beni etkiledi ve yapmış olduğu işe bir kez daha saygı duymamı sağladı.
Galeri
“Savaş karşıtı bir fotoğrafçı kurbanların yanındadır”
İnsanların gazete okurken ya da haber bültenlerini izlerken kayıtsız kaldıkları, bazen görmezden geldikleri yerde olmak, kanı belgelemek..
Biz güvenli evlerimizde, rahat koltuklarımızda, çaylarımızı yudumlarken 'bu adamın derdi ne?' diye düşünüyorum. 'Evet, biri gitmeliydi ve yapmalıydı.' diyorum sonra.. Açlığın, korkunun, telaşın, yalnızlığın, kaybedişin, çaresizliğin net kareleri çoğu zaman siyah-beyaz ve çoğunlukla içinde iki-üç figür yer alıyor.
Savaşı şık tepsiler içinde sunmadığını görüyorum, gökyüzü, silah, çocuklar, karanlık olması gerektiği gibi, hiçbir şey eğreti durmuyor. Acı olduğu yerde ve ayakta..
Sorulacak çok soru vardı ve John Paul Caponigro ile yaptığı söyleşide bir çoğuna yanıt buldum.
Söyleşi
Galerisinde fotoğrafların altına tarih, yer ve olay belirtmesi beni etkiledi ve yapmış olduğu işe bir kez daha saygı duymamı sağladı.
Galeri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder